Alla våra system levereras med vårt lättanvända MTune- PC-program för avancerade eller enkla inställningsmöjligheter
Anledningen till att vi skapade MaxxECu och MTune var för att vi var trötta på befintliga system som var tungjobbade, komplicerade och tidskrävande att navigera i
Vi släpper regelbundet kostnadfria programuppdateringar för att hålla systemet uppdaterat med nya funktioner och inställningar. MTune söker automatiskt efter uppdatering vid uppstart
Om du vill ha den bästa prestandan för din bil - och vi vet att du vill det - behöver du också ett brett utbud av inställningsmöjligheter. MaxxECU använder den intuitiva PC-programvaran MTune
1.119 | (2019-02-15) | |
---|---|---|
ECU | MaxxECU MINI support (officiell). | |
ECU | Uppdatering av Mustang 2011 OEM CAN protokollet. | |
MTune | Ny funktion i utgångstestet. | |
ECU | Ny inställning i ignition lock/idle control. | |
ECU | Utökning av sekundär och primär spridare 9-12. | |
ECU | CAN input systemet kan nu direkt påverka interna värden såsom wheel speed etc. | |
ECU | Extra kalibrerings tabell för varvräknarfunktionen. | |
ECU | Växelberäkning utifrån varvtalssänkning för dragracing. | |
ECU | Visa inga VVT felkoder när inget VVT system är aktiverat. | |
ECU | Stöd för CAN baserade keypads (Blink Marine). | |
ECU | Honda KA20A2 triggeruppdatering. | |
ECU | Ny trigger: Honda CBR1000RR (crank + home). | |
ECU | Ny trigger: Renix 44-2-2 | |
ECU | Ny trigger: Suzuki Swift K12B (2012 - 2017) | |
ECU | Ny trigger: Harley-Davidson EVO. | |
ECU | Ny trigger: Yamaha 4+1 jet ski waverunner (2010) | |
MTune | Bugfix: Autotune fungerade inte korrekt om operationen utfördes på samma ställe. | |
ECU | Bugfix: Vid enstaka tillfälle så styrdes tomgångs duty ut felaktigt om after start duty var satt till tabell. | |
ECU | Bugfix: GPO RPM limitern ställd som INJ cut bröt ej. | |
ECU | Bugfix: Fix för slö uppdateringshastighet på RACE EGT ingångar. | |
1.118 | (2018-12-11) | |
ECU | Stöd för Ford Focus ST CAN protokollet. | |
ECU | Ny trigger: Honda K20A2. | |
MTune | Min aktiverings varvtal för shiftcut ändrat till 800rpm. | |
MTune | Förändring i Nitrous start RPM så systemet kan testköras utan att starta motorn. | |
ECU | Bugfix: Knackregleringen fungerade inte som den skulle i 1.116 och 1.117. | |
MTune | Bugfix: Några ohanterade undantag som ledde till krash vid märklig hantering av axelvärden i tabeller. | |
MTune | Bugfix: Ohanterat undantagsfel när en loggfil var öppen och mätsystemet ändrades. | |
ECU | Bugfix: cut/retard reasons visade realtidsvärden i loggen även om loggen var pausad. | |
ECU | Bugfix: cut/retard reasons visade inte korrekta värden med lustgassystemet aktiverat. | |
MTune | Bugfix: 3D vyn laddades inte om när man valt den inverterade vyn ifrån högerklicksmenyn. | |
MTune | Bugfix: 3D vyn laddades inte om efter att man laddat nya inställningar från tabell i 2D+3D läget. | |
1.117 | (2018-11-30) | |
MTune | Bugfix: Ohanterad exception varning vid klick på axlar. | |
1.116 | (2018-11-29) | |
ECU | Farthållare funktion. | |
ECU | Tomgångsreglering uppdatering. | |
ECU | Local autotune förändrar nu bara enstaka celler istället för även närliggande. | |
MTune | Förändring av autotune från loggfil. | |
ECU | Möjlighet att dölja triggerfel som bara uppkommer ibland. | |
ECU | Ecu power hold mot tabell eller fixerat värde. | |
ECU | Nya GP RPM limit tabeller. | |
ECU | Ny utgångsfunktion för att styra PWM reglerade generatorer. | |
MTune | Automatisk justering av windows energiläge vid uppstart av MTune. | |
ECU | Nytt realitdsvärde: Fuel/Ignition cut and ignition retard reasons. | |
ECU | Nytt realitdsvärde: Lambda target error. | |
ECU | Nytt realitdsvärde: Engine max RPM (resettable with a button in engine counters). | |
ECU | Nytt realitdsvärde: Engine max MAP (resettable with a button in engine counters). | |
ECU | Nytt realitdsvärde: Engine total time over limit (resettable with a button in engine counters). | |
ECU | Nytt realitdsvärde: Engine total time on launch (resettable with a button in engine counters). | |
ECU | Nytt realitdsvärde: Engine-Driveshaft Ratio. | |
ECU | Nytt realitdsvärde: Driveshaft-Engine Ratio. | |
ECU | Ny felkod: MAP sensor fel. | |
MTune | Nytt filformat som inkluderar både loggning och mappen (komprimerat format). | |
ECU | RPM som axelval i power management. | |
MTune | Funktion för att skapa baskurva i power management systemet | |
ECU | Tillägg för att ställa bränslepumpgsutgångens prime tid. | |
ECU | Ny inställning för att öka tomgången innan fläktutgången aktiveras. | |
ECU | VVT dyty kompensering baserad på spänning. | |
ECU | Använda tabell för att sätta den låsta tändvinkel. | |
ECU | Tillägg för det avancerade varningssystemet att fördröja aktivering vid uppstart av motor. | |
ECU | Tillägg för det avancerade varningssystemet att kunna använda ett lägre varvtal. | |
ECU | Ny inställning för deaktivering av power management och traction systemet vid aktivering av varvstopp 2. | |
ECU | Nedre gränsen för MAP värde som kan användas är nu ändrat till 0kPa (ifrån 20kPa). | |
ECU | Ökning av maximal PWM frekvens på alla PWM utgångar till 20kHz. | |
ECU | Rate of change kanaler. | |
MTune | Möjlighet att låsa celler vid mappning. | |
MTune | Utökad dialogruta för automatisk omskalning av tabellvärden. | |
MTune | Ny snabbtangent för att växla mellan 2D och 3D: D. | |
MTune | Vid ESC knapptryckning i Mtune, sätts fokus på inställningsträdet. | |
MTune | 2D och 3D har nu synkade markeringar. | |
MTune | 3D: Finns nu på alla tabeller. | |
MTune | 3D: Uppdatering av wire frame läget. | |
MTune | 3D: Trace line. | |
MTune | 3D: Alla valmöjligheter finns nu i högerklicksmeny istället. | |
MTune | 3D: Förbättrad färgläge. | |
MTune | 3D: Förändring av markeringar görs med SHIFT+piltangenterna. | |
MTune | 3D: Local autotune förändrad. | |
MTune | 3D: När markeringarna når ändlägen så minskas markeringarna automatiskt. | |
ECU | Ny trigger: Nissan HR13DE. | |
ECU | Ny trigger: 18-2-2-2 Jeep Cherokee (MJ-XJ 19). | |
ECU | Ny triggers: Toyota 1GR-FE, 3UR-FE. | |
ECU | Uppdateringar av BMW E46 CAN protokollet. | |
ECU | Nytt OEM CAN protokoll: Nissan Patrol Y61. | |
ECU | Ny ingångsfunktion: CAN System Fuel Consumption Meter. | |
ECU | Ny ingångsfunktion: CAN System Torque Value. | |
MTune | Nya spridar förinställningar. | |
MTune | Nya E-Throttle förinställningar. | |
MTune | Nya givare förinställningar. | |
MTune | Bugfix: Markering av flera celler och när man matade in x,x så förändrades inte alla värden. (x.x fungerade). | |
ECU | Bugfix: Realtidsvärde för Injection event start angle (ATDC) var felstavat, men visade korrekta ATDC värden. | |
MTune | Bugfix: Log viewer nedsparande triggades felaktigt. | |
ECU | Bugfix: tändspolarnas aktuella duty visades felaktigt i loggning. | |
MTune | Bugfix: Log viewern, tillägg av kanaler. | |
ECU | Bugfix: Ibland resettades inte räknare till inställt minsta värde. | |
1.115 | (2018-08-30) | |
ECU | Bugfix: Lean power cut aktiveras oavsiktligt på varvtal | |
1.114 | (2018-08-30) | |
ECU | Återställa timer med en puls. | |
ECU | Fler inställningar för transbrake kontrollen. | |
ECU | Möjlighet att kunna stänga av motorfläkt över en viss hastighet. | |
MTune | Bugfix: Read/Write dialogrutan visades alltid i 1.113 och är nu åtgärdat. | |
ECU | Bugfix: Lean power cut säkerhetsfunktionen var aktiv under rolling launch funktionen. | |
1.113 | (2018-08-01) | |
ECU | Stöd för 2-takt samt Wankel. | |
ECU | Rolling launch. | |
ECU | Nytt OEM CAN protokoll för Corvette C6. | |
ECU | Utökad funktionalitet på varvstopp. | |
ECU | Nytt varvstopp för mjukare övergång. | |
ECU | Ny Tune selector som kan användas i hela MTune. | |
ECU | Eget AFR värde kan nu anges. | |
ECU | Förändring av säkerhetsfunktionen lean power cut som nu kan använda lambda target värdet som utgångspunkt. | |
ECU | Ny digital ingång för loggning. | |
ECU | Max frekvens för hastighetsingångar. | |
ECU | Tillägg för analoga ingångar för att kompensera för 5V matningen, samt möjlighet för offset justering. | |
ECU | Extra inställning för hastighetsingång som används av dragracing hojjar. | |
ECU | Ny trigger: EVO X. | |
ECU | Ny trigger: LS3 CAM. | |
ECU | Ny trigger: Rover K-series (lotus elise) 1.8 (CAM). | |
ECU | Ny trigger: Mercedes C63 AMG V8 (CAM). | |
ECU | Ny trigger: Audi 1.8T (CAM). | |
ECU | Ny trigger: Nissan VQ35DE. | |
ECU | Ny trigger: Mazda 1.6 MX5/Miata/Eunos. | |
ECU | Ny trigger: Mazda MX5 NB (99-05). | |
ECU | Ny trigger: Renix 66-2-2-2. | |
ECU | Ny trigger: Diahatsu Mira (3+1 on CAM). | |
ECU | AEM X-serie tillagd som extern lambda kontroller. | |
MTune | Tomgångsregleringen finns nu som en egen kategori i inställningsträdet. | |
ECU | Nytt realtidsvärde för tändvinkelkorrigering per cylindernivå. | |
ECU | Distance counter uppdateras nu med 100Hz istälelt för 10Hz. | |
MTune | Sökning av realtidsvärden tillagt. | |
MTune | Max, min och genomsnittsvärden vid markering i loggar tillagt. | |
MTune | Zooma med UP och NER knapparna i loggar. | |
MTune | Överskådning i loggar. | |
MTune | Kanal förinställningar tillbaka i Live-loggern. | |
ECU | Ytterliggare två trailing outputs tillagda. | |
ECU | Bränsletrycks avvikelse funktion. | |
ECU | Korrigering av bränsle vid användning av lustgas. | |
ECU | Anti-lag bränsle justering kan nu vara positiv eller negativ. | |
ECU | Fördröjningsmöjlighet för AC aktivering. | |
ECU | Avancerad pulsbreds kompsensering för spridare. | |
ECU | E-Throttle modulen kan nu används för alla typer av analoga givare, inte bara E-Throttle relaterade ingångar. | |
ECU | Bugfix: en timer som inte resettades tillräckligt snabbt. | |
ECU | Bugfix: Vid uppdatering av MaxxECU RACE sattes en felkod felaktigt. | |
ECU | Bugfix: Negativt Z-värde i 4D orsakade problem. | |
ECU | Bugfix: Uppdatering från 1.108 och tidigare med US imperial orsakade problem. | |
ECU | Bugfix: Problem med inverterad lustgastimer åtgärdat. | |
ECU | Bugfix: Känslighet för felkod nr 14. | |
1.112 | (2018-02-20) | |
ECU | Ny trigger: Missing tooth på KAM. | |
ECU | Möjlighet att köra mot ett fast bränsletryck (som ej påverkas av MAP). | |
ECU | Möjlighet att kunna interpoleringsläge mot varje axel. | |
MTune | Bugfix: Laddning av inställningar i US imperial läget. | |
MTune | Bugfix: Import av tabell. | |
MTune | Bugfix: Felaktig skalning av spridares dödtid vid tabell som källa. | |
MTune | Bugfix: Lambda A och B visade 0.000 istället för warmup udner uppvärmningsfasen. | |
1.111 | (2018-02-15) | |
MTune | Frilusftskalibrerings knapp för äldre lambdasensorer. | |
MTune | Felaktigt filnamn visades i programet nä rman jämförde filer. | |
MTune | Programkrash vid öppning/jämförelse av älde tune filer. | |
ECU | Programkrash vid import av 4D tabell till tabell med ej aktiv 4D axel. | |
ECU | Fix för firmware update som tog för lång tid och hängde programmet. | |
ECU | Borttagen möjlighet att kunna läsa/skriva mapp om man skippar firmware update. | |
1.110 | (2018-02-12) | |
MTune | Ångra och göra om med CTRL+Z och CTRL+R. | |
ECU | Nytt CAN buss protokoll för test: BMW E46 330i. | |
ECU | Ny ingång som används till visa CAN system. | |
MTune | Multiplicering direkt i 2D tabeller. | |
ECU | Återaktiveringsvillkor för EGT power cut, lean power cut samt boost cut. | |
ECU | Knapp för att forcera spikning under en viss tidsperiod för att ställa in knacksensors nivåer. | |
ECU | Tabell för cranking angle. | |
ECU | Trigger arm spänning lägre än 0.2v nu möjlig | |
ECU | Interna MAP sensorns används automatiskt som BARO sensor om extern MAP sensor är aktiverad. | |
ECU | Nytt realtidsvärde: Active state of each nitrous stage. | |
ECU | Nytt realtidsvärde: Active time for each stage. | |
MTune | 4D axel möjligheter i 3D. | |
MTune | Uppdateringar från låst mappar kunde skapa problem. | |
ECU | Uppdatering av Ford Focus CAN | |
MTune | Uppdatering av tangentbordsgenvägar: INS/DEL direkt på axlar för att ta bort/lägga till | |
MTune | Uppdatering av tangentbordsgenvägar: M för att multiplicera direkt i tabell. | |
MTune | Uppdatering av tangentbordsgenvägar: Tidigare användes CTRL+R för att rensa felkoder, nu endast R | |
MTune | Matte funktioner försvann i 1.109, nu tillbaka. | |
MTune | Local autotune slutade att fungera i 1.109, nu tillbaka | |
MTune | Felaktigt filnamn visades i MTune vid öppning av tidigare sparade filer. | |
ECU | Felkod 95 visade sig ibland vid import av tabell från tidigare sparade mappar. | |
ECU | Diverse småfixxar. | |
1.109 | (2018-01-26) | |
MTune | Äkta 4D i alla tabeller. | |
MTune | Jämföra mappar. | |
MTune | Uppdatering till 3D vyn. | |
ECU | Lustgas: 6 stegs system. | |
ECU | Lustgas: Alla steg kan v ara antingen ON/OFF eller PWM (valbart). | |
ECU | Lustgas: Alla steg kan kontrolleras av villkor eller digital ingång. | |
ECU | Lustgas: Rampa tillbaka tändningen efter deaktivering av lustgassteg. | |
ECU | Lustgas: Stöd för torra system. | |
ECU | Lustgas: En lustgastimer som kan användas för att aktivera olika steg baserat på timern. | |
ECU | Lustgas: Utökat säkerhetssystem. | |
ECU | Snabbare uppdatering av realtidsvärden (nytt protokoll). | |
ECU | Nya realtidsvärde: Internal output status. | |
ECU | Nytt realtidsvärde: Total engine runtime (med möjlighet att återställning). | |
ECU | Nytt realtidsvärde: Time after shift. | |
MTune | Beskrivning av varje digital ingång som även syns i loggning. | |
MTune | Firmware update dialogrutan hamnar ibland bakom huvudfönstret. | |
ECU | Tidkortsdata xxx istället för xx.x | |
ECU | Intern uppdatering av loggning med snabbare skrivning av data. | |
MTune | Öppna loggfiler automatiskt efter nedladdning till PC. | |
ECU | Loggning av det avancerade varningssystemet nu möjligt. | |
ECU | Clutch input kan nu återställa distance counters. | |
ECU | Boost controller: flera funktioner. | |
ECU | Individuell cylinder kompensering med tabell på både bränsle och tändning. | |
ECU | Target speed adjustments tabell till power management systemet. | |
ECU | Möjlighet att rampa tillbaka tändjustering från extra tabellerna. | |
ECU | Actuator kontroll. | |
MTune | Inställningar i MTune sorteras nu i lite mera alfabetisk ordning. | |
ECU | Puls utgångs funktion. | |
1.108 | (2017-10-20) | |
ECU | Testversion av nya Power management systemet. | |
ECU | Ford Focus RS 2010 CAN implementering. | |
ECU | Rover V8 trigger system. | |
MTune | Ny spridar preset: Atomic3 | |
ECU | Möjlighet att använda TPS ingången som en vanlig AIN ingång om man kör E-Throttle. | |
MTune | Ny graf-vy i tabeller och listor. | |
ECU | Intern förbättring av AIN filter. | |
ECU | Skickar inga triggervarningar under startförsök, utan visas efteråt om motorn ej startar. | |
ECU | Ny automatisk och intern I limiter för laddtryckstyrningen. | |
ECU | Möjlighet att filtrera EGT signalerna. | |
ECU | Nytt realtidsvärde: Senaste lagrade felkoden. | |
MTune | Ny axelväljare, alla tillgängliga värden finns nu som val. | |
ECU | Adaptivt triggerläge för små svårstartade motorer. | |
ECU | Kortare intern debounce tid. | |
MTune | Bättre förklaring i utgångslistan vad utgången kan hantera för elektriska signaler. | |
MTune | Fördefinierade inställningar för några E-Throttle spjällhus. | |
ECU | Max tid för shiftcut borttagen och ersatt med en tabell. | |
MTune | Möjlighet att lägga extern loggfönster alltid överst. | |
ECU | Möjlighet att välxa upp även om högsta växeln redan är i, seq låde styrning. | |
ECU | Förbättrad lambda kontrol under och efter shift-cut, seq låde styrning. | |
MTune | Sökfunktionen hängde sig ibland av oförklarlig anledning. | |
MTune | MTune krash vid speciell felkod och man klickade på felkoden i väldigt unika fall. | |
MTune | Ibland hamnar firmware update dialogrutan bakom MTune huvudfönster, förbättrad hantering. | |
ECU | Creep fastnade på konstans 40% oavsett inställning. | |
MTune | BT lösenordet återställdes i enstaka fall till standard om man laddade gammal mapp innan man anslöt med MTune. | |
ECU | I realtidsdata för individuell spridare puls var felaktig om individuell kompensering var aktiverad. | |
ECU | Mer än villkor funkade inte alltid mot digital ingång. | |
MTune | Satta villkor blev i något fall felaktigt när man öppnade gamla sparade tune filer. | |
1.107 | (2017-08-24) | |
ECU | Lagt till bränsletrycksingångar som kan användas för bränsleberäkning och kompensering. | |
MTune | Lagt till sökfunktil för realtidsvärden och utgångsfunktioner. | |
ECU | Viper V10 och odd-fire wasted spark support | |
ECU | User CAN Output. Skickning av inställbara CAN-paket. | |
ECU | Lagt till RT-värden för injector deadtime. | |
MTune | Lagt till tabbar för realtidsvärden för olika inställningssidor. | |
ECU | Injector deadtime som tabell. | |
ECU | Dwell som tabell. | |
ECU | Ignition trim per cylinder. | |
ECU | Shiftlight per växel. | |
ECU | Val för att stänga av blåtand. | |
ECU | Flyttar inställningssidan och lagt till varl för att bryta på bara vissa kanaler med advanced warnings sytemet | |
MTune | Fixat bugg med ”tune notes”. | |
ECU | Fixat bugg med aktivering av stage 2 N2O | |
1.106 | (2017-07-04) | |
ECU | Support för MaxxECU RACE | |
ECU | BMW M62 cam/vanos trigger | |
ECU | Honda J35A3 trigger | |
ECU | Möjlighet att ange antal spridare per cylinder och per utgång | |
ECU | Filter för IAT och CLT sensorer (aktiv som standard) | |
ECU | Afterstart idle control kan vara tabell | |
ECU | E-throttle, val att växla PID inställnigar under rest position | |
MTune | Valbara F-tangentsgenvägar | |
ECU | Automatlåda: Andra växlningstabell aktiverad mot DIN | |
ECU | Automatlåda: Funktion för att välja min och max växel för varje tabell | |
ECU | Automatlåda: Möjlighet att välja annan växel på launchkontrollen | |
ECU | Lagt till möjlighet att aktivera tabeller via ingångar separat istället för alla samtidigt | |
ECU | Timers: Lagt till val för att räkna baklänges | |
ECU | Boostlimiter som tabell iställer för fast värde | |
ECU | User outputs: Lagt till hysteresinställningar | |
ECU | User outputs: Nu går det att jämföra två variabler med varandra | |
ECU | User outputs: Fler conditions, upp till 5 på varje utgång | |
ECU | User outputs: Val att trigga 2 ingångsfunktioner från 1 user output/internal output | |
ECU | Tabeller kan användas utan interpolering (med fasta steg) | |
ECU | Automatisk beräkning av kardanvarvtal från hjulhastighet | |
ECU | Valbart triggerläge för oscilloskop (home signal/trigger error) | |
ECU | Kalibreringsinställningar för EGT-ingångar | |
ECU | Button debounce funktion (aktiv som standard) | |
ECU | Lambda 1 + 2 som axelval | |
1.105 | (2017-05-28) | |
ECU | Fix för E-Throttle inställningar vid laddning av äldre save fil med 1.103 och 1.104 | |
1.104 | (2017-05-25) | |
ECU | Deaktivering a power limit after launch via ingång | |
ECU | Transbrake styrning, lagt till creep funktion | |
ECU | Fixat bugg med closed loop targer under 100kpa | |
ECU | Fixat felaktiga defaultvärden för wheelspeed filters | |
ECU | Ytterligare 6st internal outputs | |
ECU | Traction control rampin och dual PID läge | |
1.103 | (2017-05-18) | |
ECU | Förbättrad styrning av sekventiella växellådor (neutral lockout och throttle blip) | |
ECU | Fler inställningar för speed-limiters | |
ECU | Predictive rev-limiter | |
ECU | Shiftcut läge med både fuel+ign cut | |
ECU | Lösenordsskydd för MaxxECU mappar | |
ECU | Fler E-throttle justeringsmöjligheter | |
ECU | Fixat bugg med Subarutrigger | |
ECU | Transbrake styrning med bump funktion | |
1.102 | (2017-04-04) | |
MTune | Buggfix for uppdateringsruta | |
1.101 | (2017-04-03) | |
ECU | Inställning för extra tolerans på missing tooth trigger för motorer med hög kompression. | |
ECU | Valbar CAN hastighet. | |
ECU | Dubbel E-gas spjäll. | |
1.99 | (2017-02-23) | |
ECU | Automatiskt läge för trigger/home arm spänningar | |
ECU | Loggning av faktiskt tändvinkel med induktiv pickup (Fluke RPM 80) | |
MTune | Status på utgångar visar på inställningssidan och i RT-data | |
ECU | Ny trigger: Subaru | |
ECU | Ökat loggningshastigheten till 1kHz för PRO | |
ECU | Nytt internt loggsystem med datakomprimering för upp till 5ggr längre loggar än tidigare (>rev7) | |
MTune | Interpolering X+Y i tabeller | |
ECU | Backning av tändning under shiftcut | |
MTune | Läge för kontinuerlig mätning med triggeroscilloskopet | |
ECU | Lagt till PLEX bredbandslamndaingång | |
ECU | Speedlimitern kan använda tabell iställt för fast värde | |
ECU | Distance counters kan används som tabellaxlar | |
ECU | Varvstopp vid timeout av antilagg | |
MTune | Fixad bugg där triggerocilloskopet hängde sig | |
MTune | Fixat bugg med hoppande värden i RT-vyn | |
MTune | Fixat bugg där timereference inte funkade ordentligt för timeslips | |
MTune | Fixat bugg där log presets inte sparades | |
MTune | Fixat bugg med lustiga tecken i notes-fältet | |
MTune | Fixat buggar i kanalinställningen för loggningen | |
1.98 | (2017-01-27) | |
MTune | Ny förbättrad loggvisare | |
MTune | Nytt hjälpsystem | |
MTune | Lagt till horisontell scrollbar för breda tabeller | |
ECU | Lagt till PWM% som valbar tabellaxel | |
MTune | Visar den öppna filen i titelraden | |
ECU | Lagt till RT-värden för AFR, active launch control, antilag och gearcut. | |
ECU | Ökat tillåten aktiveringshastighet för launchcontrol | |
ECU | Lagt till TPS inställning för Lean power cut | |
MTune | Ändrade utgångsfunktionsväljaren till en dialogruta | |
MTune | Fixat bugg med US units och konstig Fan hystereis | |
MTune | Fixat bugg med lustigt utseende på knappar med XP-tema på Windows | |
ECU | Fixat bugg med AIN-filters som inte fungerat | |
ECU | Fixat bugg med ostabil lambdakorrigering vid korta shiftcuts | |
1.97 | (2016-12-23) | |
ECU | Val att använda Imperial/US units | |
ECU | Värde för att indikera aktiv antilag | |
ECU | Stöd för MaxxECU STREET | |
ECU | Fixat bugg där E85 sensorn gav felkoder i onödan. | |
1.96 | (2016-08-09) | |
ECU | Closed loop boost: Inställning för att stänga av regulatorn när motorn är av | |
ECU | Elektriska vattenpumpar stängs av 5 minuter efter motorn för att spara batteri | |
ECU | Digitala ingångar kan vara axlar i tabeller | |
1.95 | (2016-07-30) | |
MTune | Nya dialoger för att ange motorvolym och däckstorlek i cui och tum | |
ECU | Primary injector mirror utgång på valfri GPO eller INJ utgång | |
ECU | Automatlådestyrning: Fixat bugg där selectorposition ignorerades | |
ECU | Fixat en bugg från 1.94 där vissa utgångar inte fungerade korrekt | |
1.94 | (2016-07-22) | |
ECU | Support för MaxxECU PRO rev2 enheter | |
MDash | Uppdatering för att reflektera fler RT värden. | |
MTune | Fler tecken tillåtna i namn för user AIN (ÅÄÖ etc) | |
MTune | Namn för User PWM utgångar | |
ECU | Ingång för analog Etanolsensor (externa mätare) | |
ECU | Inmatning av TDC per cylinder (stöd för odd-fire) | |
ECU | Stöd för 2 och 3 cylindrar | |
ECU | Manuellt läge för att styra ignition och fuel events (för tex 2-taktsmotorer) | |
ECU | Automatlådestyrning: När RPM difference är 0 ignoreras värdet nu. | |
1.93 | (2016-05-10) | |
MTune | Val att använda fast färgmarkering i loggfiler (högerklick meny) | |
MTune | Möjlighet att sätta nollpunkter i loggar för enklare jämföring (perfekt för dragracing) | |
MTune | Uppdatering av 3d-mappningskontroll | |
ECU | Möjlighet att koppla upp sig på befintligt CAN system och avläsa värden som kan användas i MaxxECU | |
ECU | Möjlighet att använda termoelement typ N på EGT-ingångar | |
ECU | Justering av e-gas system | |
ECU | Val att ignorera felkod för saknad 12V2 för MaxxECU PRO | |
ECU | Fixat bugg där closed boost target 2 inte aktiverades när man använde 3 tabeller | |
1.92 | (2016-04-28) | |
ECU | Tre stegs launch | |
ECU | Analog AC trycksingång för styrning av kompressor | |
ECU | Stoich fuel AFR loggas (flex fuel) | |
ECU | Ignition retard på rev-limiter | |
ECU | Honda S2000 (F20C) trigger och CLT utgång | |
MTune | Surface 3D mappningsvy | |
MTune | Historik i triggerlogger | |
1.91 | (2016-03-17) | |
ECU | Extern BARO-sensor på analog ingång | |
ECU | Porsche 996 trigger | |
ECU | Rampning av idle control start duty | |
MTune | Fixat installation av drivrutiner på Windows 10 | |
MTune | Fixat bugg där scrolllisten ibland försvann | |
1.90 | (2016-02-23) | |
MTune | Lokal automatisk VE-tabellsjustering (ctrl+T) | |
ECU | Fler justeringar av E-gas via extra tabeller | |
ECU | Antilag air kan vara tabell | |
ECU | WBO2 uppvärmning kan startas vid motorstart eller ECU start | |
ECU | Flex fuel på secondary injectors | |
ECU | Stöd för Exqbe dual wbo controller (CAN) | |
ECU | Ingång för att stänga av idle control ”Disable idle control” | |
ECU | Val för aktivering av e-throttle motor direkt eller vid motorstart | |
ECU | OEM CAN-protokoll Ford Mustang 2011 och Audi S3 1.8T 2003. Se separat dokumentation. | |
ECU | ODB-2 CAN-protokoll | |
1.89 | (2015-11-24) | |
ECU | Nya manuella staged injection lägen | |
ECU | Dubbel PID-reglering för Egas | |
ECU | Förbättrad timeout av cam/sync-signal för förbättrad synkning med vissa givare | |
1.88 | (2015-10-27) | |
ECU | Fixat bugg med där loggar ibland försvann på rev8 enheter. | |
MTune | Fixat några funktioner som inte syntes i 1.87 uppdateringen. | |
1.87 | (2015-10-09) | |
ECU | Hastighetsbegränsare (pit speed/top speed) | |
ECU | Två växlingsbara däck setups för tractionctrl | |
ECU | Distance counter + odometer | |
ECU | Räknarfunktion | |
ECU | AIN matade från intern tabell | |
ECU | Repeat funktion för timer | |
ECU | Timers och counters kan användas som axlar i tabeller | |
MTune | Använda DIN markeras | |
1.86 | (2015-05-31) | |
ECU | Ingång för att stoppa motorn/förhindra start | |
ECU | Turbovarvtalsmätare | |
MTune | Accelerometer kan vara axel i tabeller | |
ECU | Fixat buggar i beräkning av tranmission slip | |
1.85 | (2015-05-20) | |
ECU | Laddtrycksstyrning med extern tryckkälla (CO2) ”Wastegate back pressure control” | |
MTune | Nytt mer flexiblelt sätt att välja kanaler för loggning | |
ECU | Fixat bugg där loggning på rev 6+ enheter ibland inte startar | |
1.84 | (2015-04-28) | |
MTune | Fixat krasch vid uppdatering från äldre versioner. | |
1.83 | (2015-04-18) | |
MDash | Brytare för val av laddtrycksnivå och andra funktioner i MDash | |
ECU | Fler val för styrning av lockup (automat) | |
ECU | Beräkning av transmission slip (automat) | |
ECU | Fixat bugg med felaktig hastighetsberäkning när man använde kardangivare | |
1.64 | (2015-04-01) | |
MDash | Stöd för Android 5.x | |
1.82 | (2015-03-21) | |
MTune | Fixat inställningar som inte skulle visas | |
1.81 | (2015-03-19) | |
ECU | Stöd för Ford Mustang 5.0 VVT trigger | |
ECU | Anti-lag | |
1.80 | (2015-02-18) | |
ECU | Stöd för Volvo T5 VVT trigger | |
ECU | Styrning av pneumatiska dragracingväxellådor | |
ECU | Fixat bugg med att timer1-3 funktionerna räknade för långsamt | |
ECU | Fixat bugg med att Key Input inte fungerade på virtuella digitala ingångar | |
MTune | Fixat bugg med tractionsystemet när ingen tractionmodul var ansluten | |
1.79 | (2015-01-15) | |
ECU | Valbar filtrering av accelerometer i tractionmodul (kräver uppdatering av tractionmodulens firmware) | |
ECU | Utökning av MaxxECUs CAN-protokoll | |
ECU | Shiftcut tid inställbar via tabell | |
ECU | Tre generella extratabeller som kan användas som axlar i andra tabeller eller för loggning | |
MTune | Stöd för MaxxECU rev 8 enheter | |
1.78 | (2014-11-20) | |
ECU | Dual distributor tändningsläge. | |
1.77 | (2014-09-25) | |
ECU | Nytt triggersystem: 2JZ VVT | |
ECU | Ytterligare en extra fuel tabell och två extra ign tabeller | |
MTune | Fler genvägar | |
MTune | Möjlighet att namnge laddtrycknivåer | |
ECU | Fixat bugg med anslutning till MDash | |
1.76 | (2014-09-17) | |
ECU | Varningar kan avaktiveras på launch ctrl | |
ECU | Mer ign trim tillåten på launch | |
ECU | Vattenpumpstyrning med relä | |
ECU | Styrning av lustgassystem | |
1.75 | (2014-07-14) | |
ECU | Stöd för 4L60E/4L65E automatlådor | |
ECU | Inställning för att invertera tändningsutgångar för vissa CDI-system | |
1.74 | (2014-06-27) | |
ECU | Ny kam och VVT trigger: 8-1, alternativ triggerposition (där missing på vev sammanfaller med missing på kam) | |
ECU | Förbättrad filtrering av etanolgivare | |
1.73 | (2014-06-08) | |
ECU | Stöd för Volvo T6 VVT och cam trigger | |
1.72 | (2014-04-27) | |
ECU | E-gas, styrning av elektriska spjäll. Kräver CAN-modul. | |
ECU | Flexfuel stöd. Justerar automatiskt stökiometrisk AFR. Extra manuell justering av tändning måste göras. | |
ECU | Funktion för kablibrering av linjära givare | |
ECU | User freq utgång. Frekvens och duty via tabeller. | |
ECU | After launch power limit, startoptimering för dragracing | |
ECU | Testversion för styrning av automatlådor. 4L80E. Ytterligare lådor under utveckning. | |
ECU | Stöd för 4 PWM-moduler (endast nya PWM moduler med valbar adress, släpps snart) | |
ECU | Inställbar extra power hold tid. För tex, användarinställda funktioner som fläktstyrning efter motorn stängts av. | |
ECU | Möjlighet att aktivera radiatorfläkten tillsammans med AC. | |
ECU | On och 100% condition på GPPWM utgångar | |
ECU | Förbättring av AUDI-trigger | |
ECU | Justerat mätning av Vbat | |
ECU | Fixat bugg där vissa inställningar ibland inte skrevs direkt. | |
ECU | Fixat bugg med simultan bränsleinsprutning | |
MTune | Varning om en nyare spar-fil öppnas i en äldre MTune-version (från och med denna version) | |
MTune | Preset i loggar. Spara och ladda grupper av värden. | |
1.70 | (2013-12-15) | |
ECU | Valbar filtrering av MAP, TPS och RPM (i ECUn) | |
ECU | Varning vid höga EMI nivåer (ej avstört tändsystem tex) | |
ECU | Inverted utgång för PWM fuel pump, samt valbar frekvens | |
MTune | Loggad tändvinkel är nu exklusive justering för triggerdelay | |
1.69 | (2013-11-01) | |
ECU | Staged injection (testversion) | |
ECU | VR-givare på din 1 och 2 (endast rev7+ boxar) | |
ECU | Stöd för upp till 118 kanalers loggning för rev7+ boxar | |
ECU | Val att lägga till justering på tomgångständvinkel (locked eller idle control) | |
ECU | Antal ”Virtual Digital Inputs” ökat till 6st | |
ECU | Antal ”User Outputs” ökat till 10st | |
ECU | Set-Reset funktion på User Outputs | |
MTune | Fixat bugg med visning lambda-kurvor i loggvisaren |